Shop Mobile More Submit  Join Login
The Merc with a Mouth by KIRKparrish The Merc with a Mouth by KIRKparrish
So this was a colaborative process between :iconkay-too: and myself. I did the line work and :iconkay-too: did the amazing coloring and background job. If you haven't been to his gallery, go check it out cuz it rocks!

Deadpool is just a badass character that I had been meaning to add to the gallery for some time. So here it is.

Pencil: :iconkparrish33:
Color/background: :iconkay-too:
Add a Comment:
 
:iconestonius:
Estonius Featured By Owner Sep 17, 2013
Wicked Wade!
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Sep 18, 2013  Professional Digital Artist
thanks man!
Reply
:iconmarcelo-g:
marcelo-g Featured By Owner Aug 3, 2010
wow nice draw..
My congrats to the three of you.
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Aug 3, 2010  Professional Digital Artist
radical! thanks duder. although it was just 2 of us on this one:)
Reply
:iconjerica128:
jerica128 Featured By Owner Feb 12, 2010  Hobbyist General Artist
Love him in your style and the colors are
awesome :D

Ya'll did an amazing job :w00t:
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Feb 12, 2010  Professional Digital Artist
thanks! im happy you like it. :ahoy:
Reply
:iconjerica128:
jerica128 Featured By Owner Feb 12, 2010  Hobbyist General Artist
Sure thing, cheers :ahoy:
Reply
:icondementedmonkey:
dementedmonkey Featured By Owner Jan 7, 2010
OMG IS THIS...? OMG IT IS!!! IT IS DEADPOOL <3

woooot <3 That guy is awesome ahahahah XD and funny XD SOO COOL <3
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Jan 7, 2010  Professional Digital Artist
haha thanks a bunch. i'm glad you likes!! I cant wait for the movie to drop. :ahoy:
Reply
:iconcyclipse95:
cyclipse95 Featured By Owner Jan 11, 2010
Wait, there's gonna be a movie of him? Didn't he get his head chopped of by Wolverine and his body get crushed by that big vat thing they were fighting on top of in X-Men Origins? Yea, in case you didn't know, Weapon 11 was actually Deadpool and, in the end, wound up dead in a pool. How they're gonna make a movie of him if he was decapitated and crushed is beyond me, but hopefully it is somehow remotely possible and that movie will be made.
Reply
:iconcyclipse95:
cyclipse95 Featured By Owner Jan 11, 2010
At least, I'm PRETTY SURE that Weapon 11 was Deadpool. I saw that in a newspaper that gave names, backstories, and actors opinions of the main mutant characters.
Reply
:iconcyclipse95:
cyclipse95 Featured By Owner Jan 11, 2010
And, yea, the guy with the swords that cut the bullet in half and became evil and got seriously owned as all villains do, was Deadpool, according to the paper.
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Jan 11, 2010  Professional Digital Artist
ok...as far as im concerned that movie did an absolute terrible job of portraying the character. nothing about him was correct. for starters, deadpool can't and has never been able to shoot a cyclops style beam out of his eyes and he has never had the ability to retract swords out of his arm like he's baracka from mortal kombat. They even glued his mouth shut. One of his key traits is his ability to be a major smart ass, just talking crap all the time. He even breaks the fourth wall in the comic and talks to his readers. He had none of these traits in the wolverine movie and to top it off he didn't even have his suit/mask. It was just stupid on every level. But in case your concerned, he also has the ability to heal himself, so if you thought he died, think again. anyway sorry to go off, but when i watched that movie, i wanted to rip my eyeballs out. :ahoy:
Reply
:iconcyclipse95:
cyclipse95 Featured By Owner Jan 11, 2010
Yea, tell the truth, the healing factor thought actually crossed my mind, it's just that Wolvy never really lost his head before so I didn't know how it would work out. Also, maybe he loses his other powers in the healing process and somehow gets his mouth stitches off (I mean, all he'd have to do is *SLICE* and they're off, considering he's got a healing factor in case of any side effects.
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Jan 11, 2010  Professional Digital Artist
true that. I just hope they go in a completely different direction with this one. i don't want any mention of that wolveine fiasco. an origin story would be cool.
Reply
(2 Replies)
:icondementedmonkey:
dementedmonkey Featured By Owner Jan 7, 2010
OMG~! IKR~! I seriously hope the movie is going to be badass.. XD <3 Im waiting for the Avengers movie too XD
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Jan 7, 2010  Professional Digital Artist
ohhh heck yeah. and iron man2, thor, captain america, the green lantern, the list just goes onnnnn and onnnn. :)
Reply
:iconcyclipse95:
cyclipse95 Featured By Owner Jan 1, 2010
You know, I've seen Ultimate Deadpool in Ultimate Spiderman Volume 16, and lemme tell ya he is still badass but him and his team, the Reavers, are some real screwed up sons-of-bicthes (they work for the genocidal mutant-hating country of Genosha to kidnap the teenage X-Man, and unexpectedely Spiderman as well, from their beds and hunt them on an overgrown island on live television, nuff said).
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Jan 1, 2010  Professional Digital Artist
thats one of the reason i love this dude, you never know which side hes on. thanks for checkin the pic.
Reply
:iconcyclipse95:
cyclipse95 Featured By Owner Jan 1, 2010
Welcome, though I must say, in that Ultimate Marvel storyline him and his group realllly pissed me off with the whole "mutants are f***ing monsters and freaks of nature" bit while they turned themselves into cybronic freakazoid monsters BY CHOICE, just to become the ultimate mutant killing and hunting machines! It really pissed me off, and sorta confused me too. If you ever get your hands on that book, you'd see what I mean.
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Jan 1, 2010  Professional Digital Artist
i'll keep a look out for it. i'm used to the original new mutants storyline and when he got his own mini-series. but I never read that one. good to know. thanks :)
Reply
:iconcyclipse95:
cyclipse95 Featured By Owner Jan 1, 2010
Welcome, though, sorry to tell ya, I don't think Deadpool has his own Ultimate storyline, though I'm pretty sure he's got a grudge against Spiderman since he blamed the web-head for the diffuculties that came with attempting to kill the X-Men and will appear to attempt to finish him off in future Ultimate Spiderman graphic novels.
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Jan 1, 2010  Professional Digital Artist
haha no. i'm talking about his introduction in new mutants along with domino.
Reply
:iconcyclipse95:
cyclipse95 Featured By Owner Jan 2, 2010
Ah, I see. Well, I'm not the Marvel maniac that owns all the comics (even though I think Marvel would kick DC's @$$ any day), and usually I mainly go for Ultimate Spiderman at my comic store (cuz Ultimate Marvel isn't called Ultimate Marvel for no reason, and Spiderman is probably one of Stan Lee's best works), so I don't really know too much about Deadpool except that he's a badass with guns, which is why I bought that volume, cuz he was in it.
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Jan 2, 2010  Professional Digital Artist
with guns andddd swords, which makes him extra badass.
Reply
(1 Reply)
:icontennasity:
Tennasity Featured By Owner Dec 30, 2009
great lines man
great lines!
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Dec 30, 2009  Professional Digital Artist
thanks bro, i appreciate it.
Reply
:iconcalronz:
calronz Featured By Owner Dec 21, 2009
I can only guess at what is going through his mind...and saying out loud as well. You gotta love this fourth-wall breaking guy.
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Dec 21, 2009  Professional Digital Artist
oh hell yeah man. can't wait for that movie to hit. the deadpool in wolverine was NOT deadpool as far as i'm concerned.
Reply
:iconcalronz:
calronz Featured By Owner Dec 21, 2009
Wouldnt know. Sucked so much in my book I never watched it XD But yeah, the Merc witha Mouth would be awesome in his own movie. He would talk to the audience and everything and the badguys would be "Who the f*** are you talking to?"
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Dec 21, 2009  Professional Digital Artist
got that right
Reply
:iconchaostic2k1:
chaostic2k1 Featured By Owner Dec 8, 2009
Deadpool meets the Transformers Animated Uni :D
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Dec 8, 2009  Professional Digital Artist
i could see that. thanks for checking it out! :)
Reply
:iconolybear:
olybear Featured By Owner Nov 29, 2009
Nice. I like. :)
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Nov 30, 2009  Professional Digital Artist
thanks! :)
Reply
:iconkendricktu:
KendrickTu Featured By Owner Nov 28, 2009  Professional Digital Artist
It was fun working with you on this piece =) Can't wait to collaborate again sometime!
Reply
:iconkirkparrish:
KIRKparrish Featured By Owner Nov 29, 2009  Professional Digital Artist
heck yeah, thanks man. Same here dude and just let me know. :)
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
November 28, 2009
Image Size
606 KB
Resolution
1080×1080
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,694
Favourites
126 (who?)
Comments
45
×